NALOGE OBČINSKE UPRAVE
Občinska uprava izvršuje predpise, ki jih sprejemata občinski svet in župan. Občinska uprava izvršuje tudi zakone in druge predpise države, kadar se v skladu z zakonom odloča o upravnih stvareh iz državne pristojnosti.
Občinska uprava odgovarja županu za stanje na področju, za katerega je bila ustanovljena, spremlja stanje in razvoj na matičnih področjih, pravočasno opozarja na pojave, ki jih ugotovi pri izvajanju zakonov in drugih predpisov, daje pobude in predloge za reševanje vprašanj na svojih področjih in opravlja druge strokovne zadeve.
Tajnik občinske uprave mora:
- imeti visoko strokovno ali univerzitetno izobrazbo,
- izpolnjevati pogoje, ki so potrebni za odločanje v upravnem postopku ter
- izpolnjevati druge pogoje v skladu z aktom o sistemizaciji delovnih mest
Občinska uprava mora biti prilagojena poslanstvu in nalogam občinske uprave ter procesom, ki potekajo v občinski upravi.
Organizacija občinske uprave mora zagotavljati:
- strokovno, učinkovito, racionalno in usklajeno izvrševanje nalog,
- smotrno organizacijo in vodenje dela v upravi,
- koordinirano opravljanje nalog in učinkovito opravljanje projektnih nalog,
- učinkovit notranji nadzor nad opravljanjem nalog in vrednotenje kvalitete opravljenih nalog,
- usmerjenost občinske uprave k uporabnikom njenih storitev ter
- učinkovito sodelovanje z drugimi organi in institucijami.
Na področju za okolje, prostor, gospodarstvo in nepremičnine opravlja upravne naloge iz naslednjih področij:
A) obvezne in neobvezne gospodarske javne službe:
- razvoj komunalnega in vodnega gospodarstva, varstva okolja in energetike,
- gospodarjenje s komunalno infrastrukturo,
- upravljanje in skrb za grafične in atributne podatke katastra komunalnih naprav,
- nadzor nad izvajalci obveznih in neobveznih javnih služb;
B) urejanje prostora in prostorski razvoj občine:
- prostorsko planiranje, urbanistično in krajinsko načrtovanje,
- prostorski razvoj občine in skladnost s programi obalnih občin, regije in države,
- priprava lokacijskih informacij o možnih lokacijah in pogojih za graditev ter druge posege v prostor,
- pripravo prostorskih planskih in izvedbenih aktov občine (gradiva za program priprave prostorskih izvedbenih aktov, organizacijsko tehnične naloge v zvezi s pripravo in sprejemanjem aktov v skladu s predpisi o urejanju prostora, naselij in drugih posegov v prostor, oblikovanje razpisnih pogojev za pridobivanje ponudb, razpise in natečaje, …),
- upravljanje in skrb za grafične in atributne podatke o prostorskih aktih,
- upravljanje in skrb za podatke iz področja prostorskega informacijskega sistema in drugih statističnih in evidenčnih podatkov za potrebe zbiranja, vodenja in posredovanja podatkov za načrtovanje smotrne rabe, urejanje in gospodarjenje s prostorom in nepremičninami;
C) upravljanje z nepremičninami v lasti občine:
- evidentiranje in vrednotenje premoženja v lasti občine,
- gospodarjenje in upravljanje z objekti v lasti občine,
- nadzor nad izvajanjem nalog upravljanja in gospodarjenja s poslovnimi prostori in drugo javno infrastrukturo, ki jo uporabljajo izvajalci na področju družbenih dejavnosti,
- gospodarjenje in upravljanje z zemljišči in javnimi površinami,
- upravljanje in skrb za grafične in atributne podatke o zemljiščih in nepremičninah,
- opremljanje zemljišč, ki so namenjena gradnji,
- odmera komunalnega prispevka,
- odmera komunalne takse,
- evidentiranje zavezancev za plačilo nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča,
- izvedba prodaje občinskega premoženja, ki je s sprejetim proračunom vključena v načrt prodaje premoženja,
- pridobivanje nepremičnega premoženja, ki je potrebno za izvedbo načrta razvojnih programov;
D) razvojne naloge
- pospeševanje razvoja gospodarstva in turizma,
- pospeševanje razvoja obrti,
- pospeševanje razvoja kmetijstva in podeželja,
- pospeševanje razvoja ribištva;
E) področje prometa
- upravljanje z občinskimi cestami,
- urejanje in razvoj prometa,
- vodenje postopkov in odločanje v zadevah iz področja cestnega prometa,
- upravljanje in skrb za grafične in atributne podatke iz področja cestnega prometa (kataster občinskih cest in prometne signalizacije ter drugih vsebin).
J) Upravljanje z javnimi parkirišči obsega:
- upravljanje zemljišč in objektov, ki so namenjeni javnemu parkiranju,
- zagotavljanje uporabe parkirnih prostorov vsem uporabnikom pod enakimi splošnimi pogoji,
- vzdrževanje reda na parkirnih prostorih ob upoštevanju veljavnih prometnih predpisov,
- urejanje in vzdrževanje javnih parkirišč,
- finančna opravila po pooblastilu župana,
- izvajanje drugih nalog v skladu z občinskimi predpisi in po nalogu župana, tajnika občinske uprave ali predstojnika urada.
K) druge upravne druge strokovno tehnične naloge:
- strokovna pomoč drugim organom občinske uprave,
- finančna opravila po pooblastilu župana,
- javna naročila po pooblastilu župana,
- priprava splošnih in posamičnih aktov, poročil in drugih gradiv ter druga dela po nalogu ali pooblastilu župana oziroma tajnika uprave.
L) Dejavnost lokalne geodetske službe obsega:
- vzpostavitev in vodenje katastra cest, podatkov iz področja cestnega prometa, katastra komunalnih naprav ter drugih vsebin,
- vzpostavitev in vodenje podatkov o zemljiščih in nepremičninah v lasti občine,
- vzpostavitev in vodenje podatkov o prostorskih aktih,
- informacijska podpora pri izdajanju lokacijskih informacij o možnih lokacijah in pogojih za graditev ter druge posege v prostor,
- informacijska podpora pri evidentiranju odmerjenega nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča,
- informacijska podpora pri evidentiranju odmerjenega komunalnega prispevka,
- informacijska podpora pri evidentiranju odmerjene komunalne takse.
Za izvajanje dejavnosti RO – Lokalna geodetska služba sklepa občina pogodbe o sodelovanju z zunanjimi organizacijami. S sklepanjem pogodb o sodelovanju se mora RO – Lokalni geodetski službi zagotoviti dostop do vseh relevantnih podatkov in informacij, ki jih potrebuje za opravljanje svojih del in nalog.
RO – Lokalna geodetska služba se povezuje tudi s sorodnimi organizacijami tako na območju kot tudi izven občine, s katerimi izmenjuje podatke in informacije. Način in vrsta sodelovanja se uredi s posebno pogodbo.
RO – Lokalna geodetska služba za svoje storitve zaračunava pristojbine. Višino pristojbine za posamezno storitev zaračunava na podlagi cenika, ki ga sprejme župan občine. Za zaračunane pristojbine izdaja uporabnikom račune.
RO – Lokalna geodetska služba vodi register izvedenih transakcij oziroma evidenco o vseh izvedenih storitvah.
Opravljanje nalog v zvezi z vzdrževanjem prostorov občinske uprave.
Občinska uprava za družbene dejavnosti opravlja upravne naloge, ki se nanašajo na razvoj vseh dejavnikov na področju družbenih dejavnosti, delovanja javnih zavodov, katerih ustanoviteljica ali soustanoviteljica je občina in razvoj naslednjih področij:
A) Izobraževanje in predšolska vzgoja ter odločanje o plačilih staršev za program vrtca;
B) Kultura, varstvo kulturne dediščine;
C) Socialno varstvo,
D) Šport;
E) Zdravstvo, obvezno zdravstveno zavarovanje oseb, ki niso zavarovane iz drugega naslova ter izdajanje odločb in podelitev koncesij s področja družbenih dejavnosti; F) Dejavnost mladih;
G) Druge upravne in strokovno tehnične naloge:
- strokovna pomoč drugim organom občinske uprave,
- finančna opravila po pooblastilu župana,
- javna naročila po pooblastilu župana,
- priprava splošnih in posamičnih aktov, poročil in drugih gradiv ter druga dela po nalogu ali pooblastilu župana oziroma tajnika uprave.
Za finance, računovodstvo in splošne zadeve se organizira opravljanje splošnih strokovno tehničnih in organizacijskih nalog za potrebe občinske uprave, in sicer: A) finančne naloge:
- strokovne naloge pri pripravi in izvajanju občinskega proračuna ter izdelavi zaključnega računa proračuna,
- finančno operativne naloge za potrebe izvajanja finančnih načrtov organov občine in občinske uprave,
- spremljanje in nadziranje porabe sredstev pri neposrednih proračunskih uporabnikih in obveščanje župana in direktorja o morebitnih nepravilnostih ter predlaganje ustreznih ukrepov,
- neposredno upravljanje finančnega premoženja občine in
- sodelovanje pri usklajevanju postopkov in ukrepov vseh pristojnih uradov pri upravljanju z občinskim premoženjem.
B) računovodske naloge:
- vodenje proračunskega računovodstva in računovodstva drugih neposrednih uporabnikov proračuna,
- vodenje centralne evidence premoženja občine in pravnih oseb v lasi občine in
- sodelovanje pri usklajevanju postopkov in ukrepov vseh pristojnih uradov pri upravljanju z občinskim premoženjem.
C) izvajanje investicij iz načrta razvojnih programov:
- izvedba javnih naročil in nadzor nad izvajanjem investicij pri investicijskih projektih na področju komunalne infrastrukture, infrastrukture na področju družbenih dejavnosti, stanovanjske gradnje in investicij občinske uprave, ki so s sprejetim proračunom vključene v načrt razvojnih programov.
D) splošne pravne zadeve:
- svetovanje ostalim organom občinske uprave o izvajanju materialnih in procesnih predpisov in
- zastopanje občine pred sodišči in drugimi upravnimi organi
- vodenje upravnega postopka na drugi stopnji.
E) kadrovske zadeve:
- priprava in izvajanje s proračunom sprejetega načrta delovnih mest in kadrovskega načrta,
- izvajanje drugih kadrovskih zadev.
F) naloge v zvezi z informatizacijo dela občinske uprave:
- razvoj in upravljanje občinskega informacijskega sistema,
- izvajanje načrta nabav za razvoj informacijskega sistema,
- vzdrževanje informacijske tehnologije in strojne opreme.
Glavna pisarna:
- vodenje in usklajevanje ter nadzor nad pretokom dokumentov,
- organizacija pisarniškega poslovanja in hrambe dokumentarnega gradiva in
- nudenje informacij strankam o poteku upravnih postopkov,
- naloge v zvezi z nabavo opreme in potrošnega materiala za delo občinske uprave.